The Starry Night isn’t the first piece where Van Gough tried to capture the night sky, though it is inarguable the most famous.
I love the vibrance and energy in this piece. VanGough captures perfectly the movement in the scene, the wind, and the energy jump off of the canvas. The energy is undeniable, achieved using thick painted strokes, though there are areas of the canvas that show through the piece, so it isn’t as heavily painted as you might think.
Van Gogh like other artists of the 1870s and ’80s was thinking about complimentary colors. He’s thinking about blues and yellows and oranges, and how colors can intensify one another, and work together to communicate ideas and feelings. And this is definitely not a landscape that van Gogh saw. This is something constructed from memory and from his imagination.
I love this piece for its bravery, at that time to paint something with brushwork this visible, this sketchy, this energized. It demonstrates something incredibly courageous to paint something based on emotions, memories, and Van Gough’s experiences and imagination.
Van Gogh suffered from mental illness for much of his life, although it got worse after a fight with his fellow painter Gauguin when he cut his ear. In 1889, he was in an asylum in Saint-Remy in Southern France, what had once been a monastery, and van Gogh actually had a view out his window that was relatively close to this, but there is no church there. There is no village there.
Van Gogh was encouraged to paint at the asylum and was given a studio space where he had no view at all, and this is where The Starry Night was likely painted. You can feel the turmoil in the piece. Nothing feels static. How do you feel about this masterpiece? What do you feel about it? Let me know in the comments.
La noche estrellada no es la primera obra en la que Van Gough intentó capturar el cielo nocturno, aunque es indiscutiblemente la más famosa.
Me encanta la vibración y la energía de esta pieza. VanGough capta perfectamente el movimiento en la escena, el viento, y la energía salta del lienzo. La energía es innegable, conseguida mediante gruesas pinceladas de pintura, aunque hay zonas del lienzo que asoman por la obra, por lo que no está tan pintada como podría pensarse.
Van Gogh, al igual que otros artistas de las décadas de 1870 y 1980, pensaba en colores complementarios. Pensaba en los azules, amarillos y naranjas, y en cómo los colores pueden intensificarse unos a otros y trabajar juntos para comunicar ideas y sentimientos. Y esto definitivamente no es un paisaje que Van Gogh vio. Es algo construido a partir de la memoria y de su imaginación.
Me encanta esta obra por su valentía, en aquella época, para pintar algo con pinceladas tan visibles, tan abocetadas, tan enérgicas. Demuestra algo increíblemente valiente al pintar algo basado en las emociones, los recuerdos y las experiencias e imaginación de Van Gough.
Van Gogh sufrió una enfermedad mental durante gran parte de su vida, aunque se agravó tras una pelea con su colega pintor Gauguin en la que se cortó la oreja. En 1889, estuvo en un manicomio en Saint-Remy, en el sur de Francia, lo que antes había sido un monasterio, y Van Gogh tenía una vista por su ventana relativamente cercana a esto, pero allí no hay ninguna iglesia. No hay ningún pueblo allí.
Van Gogh fue animado a pintar en el asilo y se le dio un espacio de estudio donde no tenía ninguna vista, y aquí es donde probablemente se pintó La noche estrellada. Se puede sentir la agitación en la obra. Nada parece estático. ¿Qué opina de esta obra maestra? ¿Qué siente usted al respecto? Házmelo saber en los comentarios.